Cateraar Mi! breidt uit in Emblem

Het gonst al stevig van de bedrijvigheid in de nieuwe KMO-units langs de Oostmalsesteenweg in de Ranstse deelgemeente Emblem. Onder meer streetfood cateraar ‘Mi!’ verhuisde naar daar. “De ligging is ideaal en we hebben nu veel meer ruimte voor onze foodtrucks”, zeggen zaakvoerders Laurent Surmont en Stenn Audenaert. In de toekomst zullen ze hun concept nog verder uitwerken.

 

Laurent Surmont en Stenn Audenaert startten vorig jaar met hun bedrijf. Vanuit Boechout lieten ze festivals, bedrijven en particulieren in heel België kennismaken met hun Asian foodtruck. “Het eerste seizoen was een test voor ons. We begonnen met een Aziatisch concept, omdat daar de bakermat van de streetfood ligt. We stonden onder meer op festivals als Pukkelpop en Ringland Festival. Ook voor het nakende seizoen loopt onze agenda al goed vol. In de aanloop naar onze eerste verjaardag hebben we daarom meteen serieus uitgebreid”, zeggen Laurent en Stenn. Het duo verhuisde van Boechout immers naar een van de nieuwe KMO-units in Emblem. “Van een werkoppervlakte van 25 vierkante meter verhuisden we naar een ruimte van 350 vierkante meter, met parking voor onze foodtrucks, bergruimte, kantoren en zelfs een perfect uitgeruste keuken. Ook de ligging van de units is ideaal voor ons, vlak bij de autostrade om onze klanten vlot te bereiken. Vijftig procent van ons cliënteel bevindt zich in de provincie Antwerpen, maar voor de andere helft moeten we zelfs tot in West-Vlaanderen gaan.”

Extra personeel

Niet alleen de productieruimte breidt uit, er komt ook extra werkgelegenheid. “Tot nu toe waren wij, als zakenpartners, de enige twee die aan de slag waren binnen Mi!. Maar vanaf deze maand zullen wij vier nieuwe werkkrachten voltijds in dienst nemen. Daarnaast werken we tijdens het hoogseizoen uiteraard met verschillende studenten.”

Met de uitbreiding zijn Laurent en Stenn klaar om ook hun concept nog verder uit te werken. Ze zien de komende tien jaar nog veel groeipotentieel. “In onze productieruimte zal alles heel professioneel verlopen, maar in de foodtrucks behouden we de losse en ongedwongen sfeer. Met onze Asian foodtruck brachten we de klanten in Aziatische sfeer. De mensen moesten zich op vakantie wanen. We willen elk jaar uitbreiden met een bijkomende foodtruck om uiteindelijk te eindigen met eten uit alle werelddelen. Volgende week komen we zo al in Gent met een volledig nieuw American concept”, zeggen de zakenpartners. Naast bedrijven en privéfeestjes staan ze dit seizoen opnieuw op festivals als Werchter, Pukkelpop en Pinkpop.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

twelve + seventeen =